El Consell de País de Gent de Compromís crida a mobilitzar-se per un finançament just

Esta vesprada s’ha reunit el Consell de País de Gent de Compromís per a signar de manera conjunta el manifest per un finançament just per a les valencianes i els valencians. Amb este acte simbòlic Gent de Compromís s’adhereix a la campanya convocada per partits polítics i sindicats, i que ja compta amb la participació de més de quaranta entitats d’arreu de les comarques valencianes.

Víctor Arroyo, coordinador general de Gent de Compromís, ha manifestat que “és el moment de demostrar la unitat del poble valencià contra el centralisme de l’estat espanyol. Els valencians mereixem el mateix tracte que la resta i estem cansats de suportar retallades, abusos i intervencions econòmiques”.

Arroyo també ha lamentat l’absència del PP i de Ciudadanos: “esta absència demostra que no tenen cap interés real pel poble valencià ni pel seu desenvolupament”. En este sentit ha volgut destacar que “Compromís és, a hores d’ara, la força política que millor defensa els drets del poble valencià” atés que és l’únic que manté les mateixes reivindicacions a les Corts valencianes i al Congrés.

La campanya per a reclamar la millora del finançament dels valencians acabarà el 18 de novembre, dia en què hi ha convocada una gran manifestació a les 18.00 hores al carrer Guillem de Castro, al costat del MuVIM. Víctor Arroyo ha volgut fer “una crida a la participació massiva de tota la societat valenciana”.

Per la seua banda, el secretari d’Organització de Gent de Compromís, Kike Fuster, ha recordat que el poble valencià “aporta a l’Estat més del que rep tot i ser una autonomia empobrida, empobriment causat pels successius governs del Partit Popular, que és el mateix partit que impedeix que el poble valencià tinga un finançament just”. És per això que ha animat els valencians a manifestar-se: “el 18N hem d’eixir al carrer a exigir el finançament que ens pertoca: és el moment d’anar totes i tots a una veu per un tracte just”.

Arxivat en: Consell de País, Economia i Ocupació, General