La majoria de militants independents de Compromís, per la concurrència a les generals en solitari

La veu de les bases de Gent de Compromís ha parlat amb claredat: El 60,24 % ha optat perquè Compromís concórrega a les eleccions en solitari amb la marca de la coalició “Compromís” (opció A). Un total de 300 vots front als 198 (39, 7%) que preferia anar amb Podemos amb condicions (opció B). La participació dels militants ha estat alta i s’ha acostat al 60%. 500 militants de 854 possibles.

Gent de Compromís (GdC) havia encetat un procés consultiu al llarg d’aquesta setmana que s’ha tancar a les 23,59 h de diumenge 27, després que una gran part de la militància el reclamara i la seua organització el ficara en marxa després del referéndum que el Bloc va fer als seus militants. Els inicials “adherits” a Compromís s’organitzaren en un principi mitjançant un procés assembleari i representatiu amb poc més de 200 militants i en l’actualitat superen els 850. El creixement de la militància directa a Compromís (GdC) ha fet que en l’actualitat se prepare una estructura no partidista més sòlida al organigrama dels militants de Compromís que no formen part dels partits integrant de la coalició Bloc, Iniciativa i Verds. Gent de compromís s’ha manifestat amb  sempre per la unitat de Compromís i la superació de la forma actual de coalició de partits. així mateix ha defés la fòrmula de primàries pures sense quotes que finalment haguéren de pactar. per no considerar-se pels socis de Compromís.

Gent de Compromís adoptà la mateixa fòrmula que el Bloc per a la consulta per motius operatius, sota la següent fòrmula:

Davant de la pròxima convocatòria d’eleccions a Corts Generals, considere :

OPCIÓ A. Ens hem de presentar com a Compromís.

OPCIÓ B S’ha de treballar per bastir una coalició amb Podemos i/o altres forces polítiques d’àmbit estatal o plataformes anàlogues, sempre que es complisquen les condicions següents:

• Que es constituïsca un grup parlamentari valencià propi al Congrés dels Diputats, i que la Sindicatura d’aquest grup recaiga en un dels diputats o diputades de Compromís.
  • Que la marca i la imatge de Compromís siga preeminent en tots els elements que configuren la candidatura conjunta (denominació, imatge, papereta, campanya electoral, etc).
  • Que l’acord incorpore un programa comú amb una agenda políticavalenciana a defensar al Congrés i a contemplar en possibles votacionsd’investidura.
  • Que les candidates i els candidats de Compromís lideren les candidatures presentades en les tres circumscripcions valencianes

ELS RESULTATS

Els resultats percentuals de Bloc i Gent de Compromís  han manifestat amb claredat el desig de no pactar amb Podemos, circumstància que complica la decisió final de la coalició en el seu pròxim Consell General. L’executiva de Compromís  podria optar per un Referèndum global per a militants i simpatitzants de caràcter vinculant.

AsWG6z_GcPh7JBHlIY3XCTJGWeqgSBTej-sBrw6iu_JT

20141122_144135