Gent aprova a Castelló una comissió que plantege una organització

Gent de Compromís celebra en Castelló la seua VII Assemblea Nacional

Gent de Compromís avança en les seues propostes cap a la confluència d’una única marca de partit. En Castelló han aprovat la creació d’una comissió d’estudi per a dotar-se d’una estructura organitzativa, i també proposen la celebració d’un congrés constituent.

Quasi un centenar de militants de Compromís han participat en el matí de hui en la VII Assemblea  Nacional de Gent De Compromís en la seu de la UGT de Castelló. Els militants vinguts de tota la geografia del País Valencià, han tractat sobre el present i futur de la seua formació, que ja ha celebrat amb anterioritat assemblees tant a València com en Alacant.

149
179

L’acte ha comptat amb la presencia del flamant conseller de Cultura, Educació, Ciència i Esports, Vicent Marzà que ha saludat el treball de l’assemblea i ha afirmat que ell es considera un representant de Compromís “sense matrícules”. Enric Porcar, regidor d’Educació de Compromís en l’ajuntament de Castelló ha sigut el responsable d’obrir l’acte i donar la benvinguda als assistents. Ha sigut assistit en esta funció pel Company Javier Marín. L’acte ha comptat amb la presencia dels diputats autonòmics Josep Nadal, Marian Campello i Graciela Ferrer els quals s’han dirigit a l’assemblea i han estat obsequiats per aquesta amb un detall commemoratiu.

Gent de Compromís és una organització que aglutina tots els militants de la coalició Compromís que no formem part de cap dels tres partits polítics Bloc, Iniciativa i Verds. Els seus membres han constatat un fort creixement  de l’organització, tant en militants com en càrrecs electes, amb 3 diputats a Corts, 20 alcaldies i 154 regidories i és per això que han considerat que és moment de dotar-se d’una estructura organitzativa flexible, transversal, horitzontal, democràtica i estable.

183

184

Aquesta nova organització l’ escolliran democràticament per la pròxima Assemblea Nacional de Gent de Compromís després de l’estiu per un període preestablert i complirà les funcions tant d’avançar en l’objectiu de dotar a GdC d’una estructura orgànica i organitzativa més racional, efectiva i eficient com de servir com a eina d’assistència, suport i assessorament dels càrrecs electes per Gent de Compromís en la seua tasca de representació.

La comissió escollida per a tal efecte haurà de tindre finalitzat el seu treball abans del 15 d´octubre per a que les seues conclusions puguen ser esmenades abans de la seua aprovació en Assemblea Nacional.

Congrés constituent

Gent de Compromís advoca per la convergència de les diferents organitzacions i partits polítics que conformen l’actual Coalició Compromís per esdevindre una organització més sòlida, sense que això supose renunciar a la diversitat i la pluralitat interna i als diferents punts de vista, els quals no sempre són coincidents amb la conformació actual dels partits de Compromís.

A l’Assemblea de Gent de Compromís celebrada a la ciutat d’Alacant el dia 9 de setembre de 2014, entre les propostes i els precs aprovats per unanimitat figurava “que s’adopte un protocol per a la formació del partit únic després de les eleccions de 2015. Demanar una conferència general per a preparar un únic partit Compromís”.

En vista de tot l’abans esmentat, l’assemblea de Castelló ha aprovat que s’encete un debat que concloga en la celebració d’un Congrés Constituent, la redacció d’uns estatuts que es basen en el document Més Compromís i l’elaboració d’un reglament de primàries sense quotes.

189

Arxivat en: Assemblees