Gent de Compromís abandona la jornada de regeneració democràtica davant del menyspreu de l’organització

Hui, 30 de setembre, estava convocada al Teatre Micalet de València una jornada organitzada per la Sectorial de Regeneració Democràtica de Compromís, per a parlar de la necessitat de fer més democràtics i participatius els nostres processos polítics tant interns com a externs.

La jornada ha començat a les 10.00 h amb una assistència de més de 100 militants, tant dels 3 partits com de Gent de Compromís. La primera part de la jornada ha sigut dedicada a una ponència, conduïda pel professor de Dret Administratiu de la Universitat de València, Andrés Boix, sobre l’Estat de Dret i la Constitució Espanyola.

Tot seguit, s’ha dut a terme una taula redona amb la participació de regidors i regidores de les poblacions de Castelló, Xiva i Elx. Aquesta taula tenia com a objectiu compartir les diferents experiències per a compaginar l’activitat pública i l’orgànica.

Malgrat que el tema central de la jornada era obrir un debat sobre la situació interna de Compromís i, especialment de la Gent de Compromís, no ha sigut fins ben passades les 13.00 hores quan ha començat aquesta última part de la jornada.

La taula estava conformada per Isaura Navarro, coordinadora de la Sectorial de Regeneració Democràtica, la Secretària d’Organització del Bloc Nacionalista Valencià (BLOC), Amparo Piquer, i d’Iniciativa del Poble Valencià (IdPV), Emili Mira. Aquests, alhora, són els secretaris d’organització de Compromís.

Després de la intervenció d’aquests, s’ha iniciat un torn obert de paraula per part dels assistents per tal que exposaren la seua visió de la qüestió. La majoria d’aquestes intervencions han coincidit en la situació de desemparament a la qual se sotmet a les i els militants de Compromís agrupats sota el nom de Gent de Compromís.

Les intervencions d’Emili Mira en la seua exposició inicial i, posteriorment, la de Pasqual Mollà, destacat dirigent d’IdPV, en el torn obert de paraula, han generat un sentiment de malestar en gran part de l’auditori, ja que han fet afirmacions que no es corresponen amb la realitat. Entre altres, han afirmat que Gent de Compromís vol constituir-se en un quart partit, que les convocatòries de les Assemblees de GdC no havien sigut consensuades i no eren vàlides, que s’havia volgut fer fora a Joan Ribó pocs mesos després de prendre possessió com a alcalde de València i que a les negociacions de la tardor passada, on es va tractar com donar encaix a GdC hi havia membres d’aquesta organització. Aquesta darrera afirmació, desmentida amb rotunditat per Àgueda Micó, Coordinadora Nacional del Bloc.

A més a més, Mollà ha assenyalat que l’objectiu d’algunes persones és culpabilitzar de la situació a Iniciativa del Poble Valencià.

Després de la intervenció de Pasqual Mollá, i passades les 14.00 hores, ha pres la paraula el Coordinador General de Gent de Compromís, Víctor Arroyo, per a manifestar el seu agraïment a la sectorial per convocar aquesta jornada però que havia sigut del tot insuficient el temps dedicat a parlar de la qüestió central que afecta Compromís, que és la situació interna. Arroyo ha fet un breu resum de la trajectòria de Gent de Compromís i ha desmentit rotundament les afirmacions expressades per Mollà, ja que a les assemblees de Gent de Compromís sempre han estat convocades totes les persones afiliades directament a la Coalició, les quals han tingut un espai per expressar-se i manifestar les seues opinions. Ha recalcat, així mateix, que Gent de Compromís no ha volgut mai ser un partit i que només persegueix l’objectiu de treballar per al futur d’un Compromís unit i al servei del poble valencià. Davant de les acusacions relatives a fer fora Joan Ribó, s’ha defés explicant que aquest no era l’objectiu, ni ho ha sigut mai, encara que hi haguera motius per a fer-ho, però que si Joan Ribó volia continuar amb el càrrec que ostentava, només havia de presentar-se a les eleccions que es van convocar i participar com la resta de candidats.

Finalment, Arroyo ha assenyalat que això no és qüestió de trobar culpables o innocents, que els tres partits tenen la responsabilitat de donar una solució i que GdC no està en la batalla de buscar un responsable, només per trobar una solució. Ha afegit que el desenvolupament de la jornada ha causat una sensació de menyspreu al col·lectiu Gent de Compromís i que quan els partits vulguen dialogar i trobar una solució, allí trobaran GdC per a treballar. En eixe moment, la militància de GdC present a la sala, entra la qual es trobava la diputada Marian Campello, els regidors Josep Bigorra, Bru Pons i Maria Teresa Sanjuan, així com membres del Consell de País, ha pres la decisió de marxar com a mostra de disconformitat i malestar.

Per la seua banda, el Secretari d’Organització de Gent de Compromís Kike Fuster considera que “la regeneració democràtica que hem de treballar en les institucions ha d’estar completament en coherència amb la democràcia interna de la nostra organització”. A més, recorda que “en tot moment des de Gent de Compromís hem fet innombrables crides oficials als dirigents dels tres partits per a establir una mesa de negociacions on totes les parts puguem arribar a un acord”.

Arxivat en: Assemblees, Consell de País, General, Nacional