La Marina Baixa crea el primer col·lectiu comarcal de Gent de Compromís

Després de la celebració de l’Assemblea de País de Gent de Compromís celebrada el dissabte 7 de maig al centre social Llorca Llinares de Benidorm, ha tingut lloc la primera assemblea de la Marina Baixa d’esta branca de la coalició Compromís. En ella ha tingut lloc la constitució del Consell comarcal, primer en crear-se dels considerats com a independents dins de Compromís.

La creació del col·lectiu de Gent de Compromís de la Marina Baixa vol ser un exemple a seguir per a la resta de comarques valencianes a l’hora d’enfortir l’organització de GdC a nivell territorial. El Consell comarcal de Gent de Compromís, triat en l’assemblea per unanimitat, està format per Tatiana Tobajas de Polop com a Coordinadora General, Pere Saragossa de Finestrat com a Secretari d’Organització, Espe Devesa de Benidorm com a Secretària de Comunicació i, com a vocals, Ximo Vaello de La Vila Joiosa i Pere Lloret d’Altea. Aquesta representació ha tingut en compte tant el valors de paritat com els de representativitat dels pobles de la Marina Baixa amb integrants de GdC.

Els i les membres del recent proclamat Consell comarcal han reafirmat la posició que consta en el reglament d’organització de Gent de Compromís, en què la intenció dels independents és superar l’estatus de coalició per arribar a ser un Compromís sòlid i unit. La creació del col·lectiu de la Marina Baixa ha comptat amb el suport de la coordinadora general de GdC, Marian Campello, i del Secretari d’Organització, Cristian Ballesteros.

Per últim, s’ha acordat també la confecció del reglament d’organització a nivell comarcal, que seran debatuts en la pròxima assemblea de Gent de Compromís de la Marina Baixa que se celebrarà a principis del mes de juliol.