Gent de Compromís consultarà en referèndum sobre la concurrència amb altres forces polítiques a les eleccions generals

Aquesta és una de les resolucions aprovades a l’assemblea de País de Gent de Compromís que ha tingut lloc al centre social Llorca Llinares de Benidorm. Per una majoria dels assistents, s’ha acordat preguntar en referèndum virtual als adherits i adherides d’aquesta branca de la coalició si es dóna suport a la revalidació o ampliació del pacte electoral de les passades eleccions a altres forces d’esquerra. A més, durant l’assemblea també s’han renovat els membres de Gent de Compromís al Consell General i s’ha donat compte de les àrees de treball que conformen l’estructura de GdC.

L’Assemblea de Gent de Compromís ha reaccionat ràpidament davant de les possibilitats de què Compromís concòrrega conjuntament amb altres forces d’esquerra, com Podem o Esquerra Unida, i la voluntat de què les bases siguen tingudes en compte en tots els processos importants de decisió. Així, al torn de precs i preguntes s’ha aprovat esta resolució després d’un viu debat amb 35 vots a favor, onze abstencions i cap vot en contra. El referèndum virtual ha començat a l’Espai Compromís hui dissabte i estarà obert únicament un parell de dies per poder traslladar la decisió el més prompte possible a la coalició Compromís la propera setmana.

En este sentit, cal recordar que Gent de Compromís també va realitzar un referèndum virtual, igualment aprovat per l’assemblea, abans de la celebració de les passades eleccions generals del 20 de desembre de 2015 per conéixer quin era el sentir sobre la que més tard seria la candidatura conjunta “És el moment”.

També a l’àmbit de les negociacions electorals, l’assemblea de Gent de Compromís ha donat suport majoritari a una proposta provinent de Joves PV-Compromís que sol·licita que hi haja almenys una persona de GdC en la comissió negociadora de possibles pactes i acords electorals. A més, la resolució aprovada per 39 vots a favor, quatre abstencions i cap vot en contra, designa com a membre en esta comissió a la coordinadora de Gent de Compromís, Marian Campello, o, en el seu lloc, a qui siga designat per l’assemblea de país.

En altre ordre de coses, s’han renovat per unanimitat dels i de les presents els membres de Gent de Compromís al Consell General de Compromís. A partir d’ara seran: Dèlia Amorós, Espe Devesa, David Ortí, Miquel Juan, Pedro Ruiz, Merche García, Paloma Carreras, Lluis Miquel Segrelles, Daniela Picazo, Francesc Vila, i com a suplents Silvia Nieves i José Prieto. Cal destacar que els nous consellers i les noves conselleres s’han triat atenent el criteri de paritat.

També s’ha informat del tasca realitzada per les àrees de treball de Gent de Compromís per part dels seus i de les seues responsables, és a dir, de l’àrea d’Organització Interna, de la de Suport Institucional, de Comunicació i de Suport Orgànic. Tots els coordinadors i totes les coordinadores de les àrees han coincidit a reclamar més implicació i participació dels membres de GdC als àmbits de treball per poder desenvolupar les accions proposades o que ja estan en marxa.

Així mateix, també s’ha explicat la feina realitzada pel Consell de País de Gent de Compromís, i la participació dels representants de GdC a les últimes Executives Nacionals, destacant que a l’Espai Compromís es pot trobar un resum dels temes allí tractats.