Gent aposta per les primàries pures

Els independents de la coalició volen avançar en el procés de confluència entre les quatre organitzacions polítiques que integren Compromís.

La II Assemblea Nacional de Gent de Compromís, celebrada el darrer 14 desembre a la sala d’actes del Centre Octubre de València, va concloure ratificant el seu posicionament previ en favor d’un sistema de primàries pures, tal i com recull el manifest “Per un Compromís de futur”, aprovat per unanimitat a juliol.

L’assemblea va començar amb la presentació d’aquest web per part del grup de treball, així com els nous perfils de Facebook i Twitter. De seguida es va passar a l’informe del secretari de Finances, Iván Castañón. Hi va haver un ampli consens en considerar que Compromís ha d’avançar cap a un sistema de repartiment de les finances més equilibrat entre totes les organitzacions.

El debat de primàries va centrar la segona meitat de la jornada. L’assemblea va escoltar els informes del seus representants a la comissió negociadora, Rubén Tello i Ismael Sanchis, que relataren l’estat de les negociacions i l’evolució dels plantejaments al llarg de les reunions celebrades. L’Assemblea de Gent de Compromís s’ha declarat sempre a favor d’un sistema de primàries pures i obertes. Els representants van deixar clar el seu compromís amb aquesta demanda malgrat les negatives per part de la resta d’organització i van refermar el desig que Compromís encete un procés de confluència amb l’horitzó de la marca única com més prompte millor.

Es va escoltar també la proposta d’Isabel Jiménez, consellera nacional de Gent de Compromís, qui encapçala una recollida de signatures per tal de convocar un Consell General que desbloque la situació creada per les desavinences entre les organitzacions quant al sistema de primàries i per tal d’incidir en a democràcia interna i la transparència del procés.

Així mateix, l’assemblea va ratificar la seua continuïtat en la comissió negociadora i va establir que els seus representants continuaran portant el mandat de votar negativament qualsevol proposta de quotes. Alhora, es va aprovar que s’aplique el mateix sistema de configuració de llistes per a totes les eleccions possibles, siguen aquestes autonòmiques, locals o europees.

L’assemblea va concloure amb l’afirmació i el desig ferm de Gent de Compromís de superar aquesta fase en sintonia amb els ciutadans que, cada vegada en major nombre, confien en aquesta cooperativa política oberta, valencianista, verda i d’esquerres.

Arxivat en: General, Nacional